Even Apeldoorn bellen

vrijdag 12 mei

Even Apeldoorn bellen

Vrijdagmiddag 12 mei hoefden de leden van de Hengstenkeuringscommissie en enkele andere NRPS-officials niet naar Centraal Beheer in Apeldoorn te bellen… want ze waren zelf in “het hol van de leeuw”.
 
Ze waren uitgenodigd door HK-cie voorzitter Bernard Pleyter, die zelf al jaren bij Centraal Beheer/ Achmea werkt, en die dit kijkje in de keuken van zijn werkgever had georganiseerd in combinatie met de gebruikelijke evaluatie van de hengstenkeuring en hengstenshow. De bijeenkomst werd verzorgd en begeleid door Kees van Meegen en Matthijs Algra, twee collega’s van Pleyter die ook al tientallen jaren voor Centraal Beheer werken.
 
Het bleek niet zomaar een op zichzelf staand uitje. Al tijdens de rondleiding door de imposante gebouwen kwam naar voren dat er verschillende raakvlakken zijn tussen de verzekeringsgigant (die inmiddels 114 jaar bestaat) en het stamboek NRPS. Oftewel, dat er veel meer overeenkomsten bestaan dan de “Even Apeldoorn bellen”-commercial Paard. (die kennen we allemaal, toch? Over de mafia-baas in een ander werelddeel, die het beste paard van Europa laat aanschaffen om belangrijke rennen mee te winnen – het dressuurpaard dat bij zijn eerste start de renpaarden laat vertrekken en vanuit de startbox een voortreffelijke piaffe gaat opvoeren: https://www.youtube.com/watch?v=g-IbysLDE-A )
 
Bij Centraal Beheer draait veel om het tevreden krijgen en houden van klanten. Dat gebeurt natuurlijk in de eerste plaats door goede verzekeringen en service rondom schadegevallen. Maar er zijn nog wel meer maatschappijen die goede verzekeringen en service bieden. Dus maakt Centraal Beheer het verschil door brede aandacht te schenken aan aspecten die niet rechtstreeks in verbinding staan met verzekeren en schade, maar waarmee ze hun klanten wel een positieve ervaring mee kunnen geven. Zodat de klanten er een goede reden bij krijgen om Centraal Beheer trouw te blijven.
 
Centraal Beheer organiseert sinds 2010 bijvoorbeeld tweemaal per jaar de Kleine Deukjes Dagen, waarop zo’n 2000 klanten gratis maximaal drie kleine onvolkomenheden aan hun auto kunnen laten repareren. Van die dingetjes die niet erg genoeg zijn om je auto voor weg te brengen, maar die toch ontsierend zijn. De Kleine-Deukjes-Dag is een evenement dat van begin tot eind zeer doordacht is opgezet, op zo’n manier dat het in alle opzichten tevredenheid bij de deelnemers teweeg brengt.
 
Zoals Van Meegen en Algra het voorstelden, werd al snel duidelijk dat er tussen de KDD en de keuring van paarden/ pony’s nauwelijks verschil bestaat. Aan de ene kant was dit een bevestiging dat het NRPS in veel opzichten al goed bezig is. Aan de andere kant hebben de NRPS-mensen beslist nog het een en ander opgestoken van deze professionals, voor wie zuiver klantgerichte benadering niet alleen hun werk, maar zelfs een manier van leven is.

Terug